Sprawdzony przepis!

Pizza Carbonara

Odkąd w lokalnej pizzerii spróbowałam pizzy Carbonara, odtąd myślałam nad tym, żeby przygotować taką w domu. Przygotowanie jej nie było zbyt skomplikowane, a smak dokładnie taki, jaki zapamiętałam. Ponieważ nie znałam dokładnego składu, musiałam improwizować.


Do przygotowania ciasta użyłam przepisu na ciasto do pizzy z mięsem mielonym, przepis na sos dostosowałam w oparciu o wiedzę dostępną mi podczas przygotowywania spaghetti Carbonara.
Wyszła pizza całkiem smaczna, więc na pewno nie poprzestanę na tym jednym razie.



Składniki ciasta:
  • 600 g mąki (pszenica durum)
  • 360 ml letniej wody
  • 1 saszetka suchych drożdży (lub 30 g świeżych)
  • ¼ łyżeczki cukru
  • 4 łyżki oliwy
  • 1 ½ łyżeczki soli
  • ½ łyżeczki oregano

Przygotowujemy zaczyn drożdżowy z drożdży, cukru wody i kilku łyżek mąki, mieszamy i odstawiamy do wyrośnięcia. Do miski wsypujemy pozostałą mąkę, sól i oregano. Gdy drożdże się zaktywizują, wlewamy je do mąki i wyrabiamy ciasto. Dolewamy oliwę i ugniatamy nadal, aż ciasto będzie miękkie i elastyczne. Wtedy przykrywamy je i odstawiamy w ciepłe miejsce na godzinę, aż podwoi swoją objętość. Gdy ciasto wyrośnie, zagniatamy je ponownie i dzielimy na trzy części.




Ciasto rozkładamy na blaszki. Ja użyłam 3 okrągłych blaszek do pizzy o średnicy 24 cm. Na każdym z nich rozciągnęłam kawałek ciasta.



Składniki farszu:
  • 500 g boczku
  • 150 g parmezanu
  • 150 g graviery
  • 1 duża cebula
  • 300 ml śmietany
  • Oregano
  • Oliwa
  • Sól

Cebule drobno siekamy i podsmażamy na oliwie. Gdy cebula się podsmaży, dodajemy posiekany boczek i smażymy dalej razem.




Do lekko zbrązowiałego boczku dolewamy śmietanę oraz przyprawiamy solą i oregano. Do gorącego sosu dosypujemy sera parmezan i mieszamy. Gotowym sosem pokrywamy pizzę.




Na sos układamy pokrojone w plasterki pieczarki i całość posypujemy startym serem Graviera. Pizze wkładamy do nagrzanego piekarnika i zapiekamy przez kwadrans w 220 stopni Celsjusza.





Podajemy na ciepło.



Smacznego!