Sprawdzony przepis!

Ciastka francuskie z kremem i truskawkami




U mnie pokazały się już pierwsze truskawki, wywołując ślinotok. Nie mogłam się oprzeć, zakupiłam koszyczek, połowę zjadłam od razu, a resztę postanowiłam przetworzyć.

Postanowiłam sprawdzić, co można szybko wyczarować i okazało się, że posiadam w zamrażarce gotowe, mrożone ciasto francuskie, a w lodówce wszystko do przygotowania kremu budyniowego. Tak więc,  zdecydowałam się na pyszne ciastka z kremem budyniowym i świeżymi truskawkami.


Poniżej podaję składniki w ilości, które wykorzystałam, ale spokojnie możecie zrobić z połowy porcji, ponieważ wyszły mi 4 prostokątne blachy ciastek, które z ledwością pochłonęło sześć osób.







 

Składniki:
  • 800 g opakowanie ciasta francuskiego
  • 500 ml mleka
  • 1 budyń śmietankowy
  • 3 łyżki mąki pszennej
  • 6 łyżek cukru
  • 250 g masła
  • truskawki
  • 1 jajko

Ciasto francuskie rozmrażam. Truskawki myję, oczyszczam z szypułek i kroję w kostkę.
Odlewam niepełną szklankę mleka i rozprowadzam w nim budyń oraz mąkę.
Resztę mleka gotuję z cukrem. Na gotujące się mleko wlewam mieszankę mąk i gotuję gęsty budyń, cały czas mieszając. Gotowy odstawiam na bok do przestudzenia.


W międzyczasie wycinam szklanką kółeczka z ciasta francuskiego oraz obręcze do nich kieliszkiem. Układam kółeczka na blachę, smaruję rozbełtanym jajkiem i układam obręcze. Nakłuwam kółeczka widelcem i ponownie smaruję całość jajkiem. Tak przygotowane ciasteczka wsuwam na 20 minut do piekarnika nagrzanego do 200 stopni.
Upieczone odstawiam do wystudzenia.





W mikserze miksuję miękkie masło, dodając po łyżce przestudzony budyń, aż powstanie krem. Gotowym kremem napełniam ciasteczka, na wierzch układam pokrojone truskawki i voila, można już jeść.








Smacznego!