Sprawdzony przepis!

Matar panir, czyli zielony groszek z białym serem

Szukając inspiracji zaglądałam do kuchni egzotycznych i w książce pani Katarzyny Pospieszyńskiej znalazłam przepis na indyjską potrawę. Danie jest proste, nie wymaga skomplikowanych składników, przygotowuje się go w pół godziny (razem z ryżem) a smakuje doskonale. Tyle zalet.


Wad właściwie nie ma, chyba tylko taką, że wymaga użycia masła sklarowanego i mieszanki przypraw garam masala, którą nie każdy w domu ma. Ja akurat miałam, bo lubię i stosuję.




Gorzej było z masłem sklarowanym, którego nie posiadałam, więc zastąpiłam zwykłym.
Mimo tego potrawa wyszła smaczna i na stałe wejdzie do naszego, domowego menu. Groszek z białym serem podałam z brązowym ryżem, który gotował się równocześnie z przygotowywaniem jarzynki.

Składniki:
  • 250g białego sera tłustego
  • 6 łyżek masła sklarowanego
  • 2 cebule
  • 200ml wody
  • 2 szklanki zielonego groszku
  • ½ łyżeczki papryki
  • ½ łyżeczki imbiru
  • ½ łyżeczki garam masala


Ser pokroić w duża kostkę. Cebulę pokroić w cienkie paski. Na głębokiej patelni rozgrzać masło, usmażyć cebulę na złoto, stale mieszając i odstawić.


Groszek pogotować przez kilka minut, pod przykryciem. Potem odcedzić.
Na patelnię z cebulą włożyć groszek, ser, paprykę i imbir i delikatnie mieszając smażyć przez 3 minuty.





Posypać garam masala, delikatnie zamieszać i smażyć przez 2 minuty.


Podawać jako dodatek do mięs lub jako samodzielne danie z ryżem.

Smacznego!