niedziela, 27 listopada 2016

Pieczarki nadziewane serem bleu

Nadziewane grzyby należą do moich ulubionych przekąsek, dlatego często pojawiają się na moim blogu. Najczęściej są to pieczarki, lecz również portobello.


Pieczarki można faszerować zarówno jarskimi, jak i mięsnymi dodatkami. Przykłady możecie znaleźć tutaj.
Dzisiaj chciałam wam zaproponować pieczarki nadziewane niebieskim serem oraz orzechami włoskimi.

wtorek, 22 listopada 2016

Trójkąty z ciasta francuskiego nadziewane pieczarkami i boczkiem

Trójkąciki z ciasta francuskiego to szybka i smaczna przekąska, odpowiednia zarówno na zimowe wieczory w domu, jak i na przyjęcia np. Andrzejkowe czy Sylwestrowe.



Spokojnie można je potraktować też, jako drugie śniadanie do szkoły lub pracy. Nie są pracochłonne, a bardzo smaczne. Po odjęciu z farszu boczku i podaniu ich z barszczem, mogą zaistnieć nawet na wigilijnym stole.

sobota, 19 listopada 2016

Bigosik z czerwonej kapusty

Prawdziwy bigos przygotowuje się z mieszanki kapust białej oraz kiszonej. Znajduje się w nim sporo mięsa, różnych wędlin i innych dodatków. Wszystkie inne potrawy z kapusty można, co najwyżej nazwać bigosikami, co nie umniejsza ich smaku.


Taki właśnie bigosik z czerwonej kapusty polecam wam dzisiaj. Jest to właściwie mieszanka dwóch kapust oraz owoców: zarówno suszonych, jak i świeżych. Nadaje mu to swoistej słodkiej nuty, którą osobiście bardzo lubię.

niedziela, 13 listopada 2016

Surówka z selerem w roli głównej

Sałatki i surówki jesienną i zimową porą nabierają specjalnego znaczenia dla naszego zdrowia, kondycji i dobrego samopoczucia. Skutecznie uzupełniają niedobory witamin i składników mineralnych.


Jest to argument za tym, aby nie rezygnować z nich o tej trudnej porze roku. Wykorzystywać powinniśmy warzywa sezonowe, które o tej porze są najwartościowsze i nawet taki nijaki seler potrafi zostać prawdziwą ozdobą stołu.

piątek, 11 listopada 2016

Jak zrobić w domu jogurt naturalny oraz odsączony typu greckiego?

Jogurt to pożywne, lekkostrawne i zdrowe jedzenie, odpowiednie dla wszystkich grup wiekowych. Zawiera on sporo białka, wysokiej jakości, duże ilości wapnia, fosforu, cynku, witaminy A, B2 oraz B12.


Kupując w sklepie musimy czyta etykiety, gdyż nie każdy jogurt jest tak naprawdę naturalny. Sporo zawiera wiele chemiczne dodatki, które mają na celu poprawić ich smak, barwę czy przedłużyć trwałość.

wtorek, 8 listopada 2016

Ciasteczka z pestkami

Pestki i nasiona, jak udowodniły badania mają dobroczynny wpływ na nasze zdrowie, a co za tym idzie i na nasze samopoczucie. Dobroczynny moc pestek ma związek z występowaniem w nich fitosteroli oraz kwasów tłuszczowych – omega3.


Najlepiej je spożywać w postaci surowej, lecz nie tylko jako przekąska. Z powodzeniem można je wkomponowywać w posiłki, dodawać do koktajli lub piec w chlebie lub w ciasteczkach.

piątek, 4 listopada 2016

Tarta gruszkowa z roquefortem

Roquefort jest typowym przedstawicielem tzw. serów niebieskich. Jego nazwa pochodzi od nazwy wioski Roquefort we Francji, w której wytwarza się go od wieków.


Roquefort to ser twardy, lekko kruchy, poprzecinany niebiesko-zielonymi żyłkami. Wytwarzany jest z mleka owczego. Stosuje się go jako farsz do warzyw, do zup czy jako element nadzienia np. w tarcie.

środa, 2 listopada 2016

Sałatka z kaszy jęczmiennej i śliwek

O zaletach śliwek nie trzeba nikogo specjalnie przekonywać. Zawierają one prawie tyle samo pektyn, co jabłka, a poza tym całkiem sporo witaminy A oraz witamin z grupy B. Najważniejszą zaletą śliwek jest to, że są one zasadotwórcze, a jedzone z potrawami mięsnymi, mącznymi lub słodkimi neutralizują nadmiar kwasów trawiennych.


Nie zapominajmy jednak o ich smaku. Chyba większość pamięta zapach ciasta ze śliwkami, jako nieodłączny element jesiennego stołu.

Print