środa, 25 lutego 2015

Klasyczna grecka zupa fasolowa - Fasolada

Fasola, podobnie jak wszystkie rośliny strączkowe, jest bardzo dobrym źródłem białka w naszej diecie. To również bogate źródło witamin z grupy B, tiaminy oraz błonnika, które wpływają na układ nerwowy i pomagają obniżyć poziom cholesterolu we krwi.


Zgodnie z zasadami diety śródziemnomorskiej, rośliny strączkowe, takie jak fasola i soczewica powinny spożywać, co najmniej raz lub dwa razy w tygodniu.

poniedziałek, 23 lutego 2015

Posiłki postne Czystego Poniedziałku


Dzisiaj w Grecji obchodzone jest święto Kathara Deftera (Καθαρά Δευτέρα) czyli Czysty Poniedziałek. Jest to ostatni dzień karnawału, a zarazem pierwszy dzień Wielkiego Postu, taki odpowiednik polskiej Środy Popielcowej.

O obchodach tego dnia możecie przeczytać tutaj.

piątek, 20 lutego 2015

Ciasto kokosowe z gruszką

Jest to bardzo proste, ucierane ciasto, wilgotne, niezbyt słodkie o posmaku gruszki i kokosa. Idealne na podwieczorek lub wizytę niespodziewanych gości. Gotowe w niecałą godzinę. Pochłania je nawet niejadek, nie lubiący owoców.


Dla lubiących bardziej słodkie, można dosypać więcej cukru lub gotowe ciast posypać cukrem pudrem lub oblać polewą czekoladową.

środa, 18 lutego 2015

Trzy propozycje sosów do sałaty

Zielona sałata, chociaż bogata w witaminy i składniki mineralne, pozostaje wciąż niedoceniana. Często utożsamia się ją z męczącą, pełną wyrzeczeń dietą odchudzającą, kiedy to zjada się przysłowiowy liść sałaty.


Jednak sałata to warzywo wręcz doskonałe, gdyż obojętne smakowo. Smaku dodają jej dodatki, w tym także sosy.

poniedziałek, 16 lutego 2015

Krem czekoladowo-kokosowy

Na dzień dobry oraz na osłodę całego nadchodzącego tygodnia proponuję coś słodkiego, czekoladowego i kuszącego, czyli krem czekoladowy z dodatkiem kokosa. Jest on bardzo prosty w przygotowaniu oraz zupełnie nie pochłaniający czasu.


Jak go przygotować, przedstawiam poniżej...

sobota, 14 lutego 2015

Czekoladki z wiśniami

Jak przekonałam się ostatnio, podczas przygotowania świątecznych czekoladek, jest to nie tylko satysfakcja, lecz również niezła zabawa. Inną sprawą, że jest to też doskonały prezent, również na Walentynki.


Przygotowanie takich czekoladek nie jest bardzo pracochłonne, a wykonać mogą je nawet nie wprawieni w kuchni.

czwartek, 12 lutego 2015

Pieczeń wieprzowa z nadzieniem z suszonych moreli

Na roladę z wieprzowiny najlepsze jest mięso z szynki, łopatka lub karkówka. Ja na swoją roladę wybrałam karkówkę. Roladę nadziałam suszonymi morelami, bo takie akurat miałam w domu.



Z powodzeniem można zastąpić je innymi suszonymi owocami i to nie tylko powszechnie używaną śliwką, lecz również figami lub żurawiną.

niedziela, 8 lutego 2015

Pizza pszenno-gryczana

Lubię testować nowe smaki, szczególnie wśród starych, sprawdzonych przepisów. Zamiast czystej mąki pszennej, do przygotowania ciasta na pizzę użyłam mieszanki mąk, pszennej i gryczanej.



Dzięki temu ciasto uzyskało dodatkowe właściwości zdrowotne oraz ciekawe walory smakowe.

czwartek, 5 lutego 2015

Pożywna zupa z mięsem mielonym

Zupa ta powstała przez zupełny przypadek. Miałam tego dnia przygotować coś z mielonego mięsa, jednak zapomniałam odpowiednio wcześnie wyjąć go z zamrażarki.


Gdy w końcu wyjęłam opakowanie mielonego wołowego, nie było czasu na jego rozmrażanie.

wtorek, 3 lutego 2015

Golonka idealna

Dzisiaj coś dla panów, bo to raczej oni preferują pieczone mięsa, zaś golonka z dodatkiem piwa to już niemal klasyka męskiego pożywienia. Także mój osobisty mąż uwielbia tego typu dania, więc ten post dedykuję mu szczególnie.


Przygotowywałam już golonkę w piwie. Przepis znajduje się tutaj.

niedziela, 1 lutego 2015

Pizza na żytnim spodzie


W ramach propagowania wśród domowników zdrowszego odżywiania, zaczęłam zamieniać w ich codziennym menu pewne składniki, celem osiągnięcia pożądanego efektu. W ten sposób powstała pizza na żytnim, chlebowym spodzie.


Zdrowe dodatki, które urozmaiciły ją z wierzchu, tylko podniosły jej walory, nie tylko wizualne, lecz przede wszystkim zdrowotne.

Print