Sprawdzony przepis!

Poduszeczki z ciasta francuskiego


Moja córka uwielbia jedzenie sprzedawane w szkole i nie chodzi bynajmniej o jakieś słodycze, lecz o tiropitakia, czyli pierożki z serem. Nie chcąc rujnować własnej kieszeni, postanowiłam zrobić własną wersję drugiego śniadania, jako alternatywę dla jedzenia kupowanego w szkolnym sklepiku.



Chcąc upodobnić go do oczekiwań nastolatki pozostawiłam zarówno ciasto francuskie, jak i fetę, wzbogaciłam jedynie farsz dodatkiem zielonego groszku, by przemycić trochę witamin.




Składniki:
  • 425g mrożonego ciasta francuskiego
  • 1 szklanka ugotowanego zielonego groszku
  • 200g sera feta
  • 1 jajko
  • kilka łyżek mleka

Fetę rozetrzeć z mlekiem i wymieszać z ugotowanym groszkiem. Ciasto rozmrozić i pokroić na kwadraty. Ja pokroiłam na 12 części. Jajko rozbełtać. 


Na każdy kwadrat kłaść po 2 łyżki farszu. Brzegi kwadratu posmarować jajkiem, złożyć na pół i docisnąć widelcem.

Piekarnik rozgrzać do 220 stopni. Blachę posmarować wodą i układać na niej przygotowane poduszeczki, które z wierzchu smarujemy jajkiem.

Pieczemy 15-20 minut, aż się ładnie przyrumienią.